Skip to main content

سیستم صوتی سینما خانگی

Dolby یا Dolby Atmos

امروزه انواع مختلفی از فرمت‌های صدای فراگیر در بازار موجود است، مانند Dolby surround و Dolby Atmos که با ایجاد یک محیط فراگیر از طریق جلوه‌های تجربه صدایی پویا را به کاربر ارائه می‌دهد. Dolby Atmos یک فناوری صدای فراگیر است که صدای سه بعدی را با چند بلندگو ایجاد می کند. این تکنولوژی با جاگذاری بلندگوها در سقف و دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع صدا از سقف و اطراف به سمت صندلی سینما هدایت شده و تجربه‌ای فراگیر ایجاد می کند.

بلندگوها و ساب‌ووفرها

سیستم بلندگو از انواع مختلفی از بلندگوها تشکیل شده است برای مثال: بلندگوی جلوی چپ (L)، بلندگوی جلوی راست (R)، بلندگوی فراگیر عقب (RS), LS، بلندگوی کانال مرکزی (C) و ساب ووفر (SW). این اسپیکرها بر روی دیوار یا سقف به صورت پنهان نصب و طراحی می شوند. یکی دیگر از اجزای مهمی که سیستم سینما خانگی شما را تشکیل می دهد آمپلی فایر و گیرنده است که به عنوان یک هاب برای سایر دستگاه های متصل به آن مانند پروژکتور، پخش کننده بلوری و کنسول های بازی ویدیویی و غیره عمل می کند.

عایق صدا در سینما خانگی

ضد صدا نمودن یک آیتم انتخابی در پروژه سینما خانگی حرفه ای کدالی می باشد. ممکن است صداهای بیرونی مانند اتومبیل‌های عبوری در اتاق‌ منتخب شما برای سینمای خانگی، زیاد باشد در نتیجه این آیتم در پروژه ضروری است. اگر می خواهید از شنیدن صدای سینما در خارج از فضای خود جلوگیری کنید،به طور مثال سینمای شما در مشاعات ساختمان مسکونی است و واحد بالای آن مسکونی است، عایق صدا بسیار مهم است. یک سیستم عایق صوتی خوب، صداهای بیرون را در درون سینما کاهش می دهد و همچنین صدای داخل سینما  را در داخل محیط شما حبس می کند. بهترین عملکرد سینمای خانگی تخصصی، زمانی است که امواج صوتی را در اتاق جذب و مسدود می نماید، تیم حرفه ای کدالی با عایق کاری موثر صدا در هنگام درست کردن سینما، با استفاده از تکنیک ساند پروف از خروج صدا یا ورود آن جلوگیری می کند.

صدای فراگیر

صدای فراگیر عاملی است که به اتاق سینما زندگی می بخشد.  سیستم صدای فراگیر به شما امکان می دهد چندین بلندگو در سراسر اتاق قرار دهید تا بتوانید صدایی را که از هر جهت می آید بشنوید. این قابلیت به بینندگان تجربه ای فراگیر می دهد که شبیه به حضور در یک برنامه زنده مانند یک کنسرت یا رویدادی ورزشی است. صدای فراگیر اغلب در سینماهای خانگی استفاده می‌شوند، مکان هایی که می‌توانند تجربه‌های واقعی را برای بینندگان فراهم کنند و در عین حال لذت بیشتری بر نحوه گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم ایجاد کنند.